Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Isnin, 18 Mei 2009

Tak mahu tunggu terlalu lama

KEJAYAAN meraih empat anugerah pada Anugerah Industri Muzik (AIM) 16 baru-baru ini iaitu untuk kategori Lagu Terbaik Sepanjang Tahun, Lagu Pop Etnik Terbaik, Lagu Pop Terbaik dan Album Pop Terbaik walaupun terpaksa menanti sehingga empat tahun menantikan kemunculan album ketiganya sekurang-kurangnya berbaloi dengan anugerah itu.

Semakin lama dalam industri menjadikan Misha semakin matang dan lebih memahami selok belok dunia seni. Selepas penantian selama empat tahun, dia tidak mahu lagi menanti selama itu semata-mata untuk memiliki sebuah album.

“Kini saya belajar bagaimana mahu menggerakkan kerja yang perlahan untuk dipercepatkan. Lagipun ‘chemistry’ antara saya dengan komposer yang saya mahukan sudah ada. Mungkin dulu saya terlalu berharap hingga mengamalkan sikap tunggu dan tunggu tetapi sekarang saya sudah semakin belajar.

“Saya sudah mula bertanya teman-teman yang berminat untuk terbabit dalam album terbaru nanti. Untuk album keempat, saya teringin sekali bekerjasama dengan artis Indie untuk menjana idea yang segar dalam album terbaru nanti. Bagaimanapun itu tidak bermakna saya berkiblatkan mereka.

“Saya masih lagi mahu bekerja dengan M Nasir, Nurfatimah, Azmeer dan ramai lagi tetapi paling penting perlu ada Penerbit Eksekutif yang dapat menyeragamkan pembikinan album itu seperti mana khidmat Ramli MS yang saya gunakan dalam album berjudul Misha Omar,” katanya yang sudah pun meminta lagu daripada Noh Hujan dan ingin sekali bekerja dengan penyanyi dan komposer sedang meningkat, Yuna.

"Setakat ini, Noh sudahpun memberi saya sebuah lagu ciptaannya kepada saya. Ia akan dimuatkan dalam album saya akan datang.

"Walaupun ia sebuah lagu indie, tetapi saya akan menyesuaikannya dengan suara dan konsep lagu-lagu pop," ujarnya lagi.


Bagi Misha, tidak salah dia cuba mempelbagaikan lagu di dalam albumnya kerana muzik adalah universal dan seorang penyanyi itu bebas untuk bekerja dengan sesiapa saja bagi menjamin kualiti lagu yang dipertaruhkan.

“Pada saya rugi jika seorang tidak mempelbagaikan lagu mereka. Jika terlalu bergantung kepada satu genre saja, peminat tidak dapat melihat kreativiti seorang artis itu,” katanya yang menjadikan album Ziana Zain yang mengenengahkan lagu pelbagai rentak sebagai inspirasi.

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin