Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Sabtu, 27 Februari 2010

Ikut jejak Amy Mastura berlakon teater





SEPERTI wanita solo lain, penyanyi Misha Omar punya keinginan untuk berumah tangga dan membina keluarga bahagia. Apatah lagi melihat rakan artis sebayanya sudah berumah tangga, niat itu juga terpendam di hatinya.

Pun begitu, pengalaman pahit putus cinta sebelum ini banyak mengajar Misha, 28, untuk lebih berhati-hati menjalinkan hubungan dengan insan bernama lelaki.


"Bukan mudah untuk mencari lelaki yang memahami dunia seorang artis. Maklumlah, kerja saya tidak tentu masa dan dunia hiburan penuh dengan gosip.


"Lebih penting, lelaki yang ingin berkahwin dengan saya mesti menerima kehadiran anak angkat saya, Adam (yang kini berusia empat tahun)," katanya.


Kekosongan hati Misha yang popular dengan lagu Cinta Adam Dan Hawa ini sudah terisi dengan kehadiran jejaka yang berjaya menambat hatinya lebih setahun lalu.


"Si dia itu hanyalah orang biasa saja dan terbabit dalam bidang perkhidmatan awam. Saya selesa berkawan dengannya kerana dia cukup memahami dan menerima saya seadanya. "Setakat ini, keluarga merestui hubungan kami. Sebenarnya, keluarga saya memang tidak pernah letak sebarang kriteria mengenai calon suami saya sejak dulu," katanya. Bagaimanapun, Misha akui dia belum bersedia menguar-uarkan hubungannya dengan si dia kepada pihak media serta peminat buat masa ini. "Maaflah, saya tidak boleh cerita lebih-lebih mengenai diri si dia kerana nanti timbul spekulasi lain. Lagipun, bimbang pula untuk mengesahkan hubungan yang belum tentu ke jenjang pelamin. Sebagai wanita, kalau tidak menjadi kenyataan, saya yang akan malu nanti. Sebelum ini, pernah heboh cerita saya sibuk buat persiapan kahwin sedangkan ia majlis perkahwinan sepupu saya. "Tapi saya memang seorang yang setia pada yang satu dalam menjalinkan hubungan dengan lelaki dan setakat ini, saya memang berkawan rapat dengan lelaki itu saja," katanya. Misha berkata, dia juga perlu membuat persiapan diri untuk menempuh cabaran melangkah ke alam perkahwinan. "Saya juga perlu pastikan si dia dapat menyesuaikan diri dengan karier seni," katanya yang turut mempertaruhkan lagu Riwayat Cinta. Misha sedar kehidupannya akan lebih teratur apabila mendirikan rumah tangga kelak. "Apapun, saya sudah matang menjalani kehidupan sebagai orang bujang. Saya juga sedar perkahwinan dan percintaan dua perkara berbeza. Selain itu, saya juga sudah ada anak angkat dan tidak berasa sunyi kalau di rumah. Insya-Allah, saya akan berkahwin apabila sampai seru nanti," katanya. Misha ditemui Rap pada sidang media pementasan teater muzikal Gamat 2 terbitan CTRA Production Saloma Bistro, Jalan Ampang, di sini, baru-baru ini. Teater ini dihasilkan dengan kerjasama Persatuan Penulis Wanita Malaysia (PPWM), Matic, Aswara dan Istana Budaya (IB) . Dalam Gamat 2, Misha memegang watak Ketua Buntal. Dia berminat untuk terbabit dalam Gamat 2 selepas mendengar cerita daripada Amy Mastura yang berlakon dalam pementasan berkenaan. "Saya memang rapat dengan Kak Amy dan teruja sangat selepas mendengar cerita Kak Amy berlakon dalam pementasan musim pertama dulu.

"Maklumlah, teater ini membabitkan ramai pelakon kanak-kanak. Sebelum ini, saya sibuk dan tidak berpeluang untuk menonton musim pertama teater ini. "Saya juga ingin mencuba berlakon teater muzikal pula. Watak Ketua Buntal yang juga polis laut ini memang menarik dan saya tidak ada masalah untuk memakai kostum khas yang disediakan," katanya.


Muzikal gamat 2 arahan Zaifri Husin ini akan dipentaskan di IB pada 12 hingga 22 Mac ini di Auditorium pusat Pelancongan Malaysia (Matic), Jalan Ampang, Kuala Lumpur. Menyusul selepas itu, Misha bakal beraksi dalam pementasan teater muzikal Uda Dan Dara arahan Datuk Rahim Razali di Istana Budaya sekitar Julai nanti.


"Sebelum ini banyak kali saya dapat tawaran berlakon di IB tapi saya tidak berani buat. Saya akui teater ini boleh buat lutut saya menggigil kerana kita tidak boleh 'cut' kalau membuat silap. "Saya dapat tawaran watak Dara selepas melalui uji bakat. Antara panel yang mengadili saya ialah Datuk Rahim sendiri. Pihak mereka juga belum umumkan siapa yang bakal memegang watak Uda bergandingan dengan saya nanti. Watak Dara itu memang hebat buat orang baru macam saya," katanya.


Dari segi pengacaraan pula, Misha juga menjadi pengacara program Sehati Sejiwa terbitan RTM tahun ini. Ditanya perancangan masa depan pula, Misha berkata, dia mula berjinak-jinak dalam dunia perniagaan sebagai jaminan masa depan.


"Sebelum ini, saya menjadi rakan kongsi dengan pusat salun di The Mall. Selain itu, saya juga merancang untuk menceburi bisnes makanan atau pakaian pada masa depan. Sekalipun menceburi bidang perniagaan, minat utama saya tetap nyanyian," katanya.


>Profil

NAMA PENUH: Samihah @ Aisah Omar

NAMA KOMERSIAL: Misha Omar

TARIKH LAHIR: 6 Januari 1982

ASAL: Kota Bharu, Kelantan

KERJAYA: Kerjaya: Penyanyi, pelakon dan pengacara

STATUS: Bujang

ANAK : Anak angkat, Muhammad Adam Emir, 4

ALBUM: Misha (2002), Aksara (2004) dan Misha Omar (2008)

FILEM: Gerak Khas The Movie 3 dan Main-Main Cinta

TELEMOVIE: Telefilem khas raya, Jo-Om Balik Raya I dan II

PROGRAM TV: Skrin Video, Sehati Sejiwa

ANTARA ALBUM: Cinta Adam dan Hawa

PENCAPAIAN: Finalis Bintang RTM (Bintang RTM 2001), Anugerah Artis Harapan (Anugerah Era 2003), Anugerah Emas Festival Muzik Shanghai (Festival Muzik Shanghai 2003), Anugerah Vokal Terbaik (Anugerah Juara Lagu 2003), Juara Lagu (Anugerah Juara Lagu 2003), Anugerah Artis Wanita Baru Popular (Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2003), Anugerah Artis Wanita Baru Pilihan (Anugerah Media Hiburan 2003), Anugerah Lagu Terbaik (Anugerah Media Hiburan 2003), Anugerah Vokal Wanita Terbaik (Anugerah Era 2004), Juara Lagu Balada (Pulangkan - Anugerah Juara Lagu 2004), Anugerah Vokal Terbaik (Anugerah Juara Lagu 2004), Juara Hitz 1 (Anugerah Hitz 1 RTM 2004) & Juara Lagu Hitz 1 (Anugerah Hitz 1 RTM 2006), Persembahan Terbaik (Anugerah Hitz 1 RTM 2006), Persembahan Terbaik (Anugerah Hitz 1 RTM 2007).




* Harian Metro

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin