Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Ahad, 23 Mei 2010

Sedia tanggal pendakap gigi

KEJELITAAN dan sifat kemelayuan yang dimiliki Misha membuatkan dia layak memegang watak Dara. Gambar kecil, Rahim Razali.
KEJELITAAN dan sifat kemelayuan yang dimiliki Misha membuatkan dia layak memegang watak Dara. Gambar kecil, Rahim Razali.


LAGU keroncong Sayang Di Sayang yang pernah dipopularkan Kartina Dahari nyata membawa tuah kepada Misha apabila dipilih untuk membawakan watak, Dara.

“Sewaktu sesi uji bakat, saya memang gementar. Apabila disuruh menyanyi, saya membawakan lagu Sayang Di Sayang. Kemudian, saya diminta menari, satu aspek yang memang tak pandai. Tiba bab berlakon, saya secara spontan berkata yang saya perlukan pasangan untuk menghidupkan watak itu. Tak sangka pula Datuk Rahim sendiri yang datang dan menjadi Uda ketika sesi uji bakat itu.

“Dalam masa seminggu, saya dihubungi pihak produksi dan mereka memberitahu yang saya dapat watak itu,” katanya.

Menurutnya, dia sanggup menanggalkan pendakap gigi yang dipakainya sejak empat tahun lalu demi wanita bernama Dara.

“Pengarah meletakkan syarat itu kepada saya. Sepatutnya saya hanya boleh menanggalkan pendakap gigi itu tahun depan. Untuk menanggalkan lebih awal dari yang ditetapkan, saya sebenarnya menanggung risiko.

“Tapi tak apalah, demi watak Dara dan juga peluang untuk berlakon di bawah arahan Datuk Rahim, saya sanggup berdepan dengan semua itu,” kata penyanyi ini.
Misha memberitahu, dia perlu melakonkan satu karakter yang amat bertentangan dengan dirinya yang sebenar.

“Saya kena ada ciri-ciri gadis Melayu yang sopan santun dan kelembutan. Susah juga saya ini agak kasar orangnya. Tapi saya akan beri yang terbaik,” jelas Misha.

*BERITA HARIAN

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin