Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Sabtu, 6 Jun 2009

Luahan Hati Misha



Tersentuh hati saya semasa saya membaca luahan hati Misha Omar di ruang sosial miliknya sendiri.. Hasil nukilan ikhlas yang datang dari hati kecilnya.. Saya tumpang gembira dengan kegembiraan yang beliau perolehi.. Menurut Misha, bulan Mei 2009 memberikan seribu erti kepada beliau kerana pada awal bulan Mei, Misha mendapat hak penjagaan penuh terhadap anak kesayangannya, Adam Emir, setelah sekian lama beliau berusaha untuk mendapatkannya..Antara kata-kata Misha dalam coretan beliau adalah..

" Usaha saya turun naik pejabat pendaftaran dan meredah liku di jalan depan saya akhirnya sudah berbayar apabila 'budak comel' yang saya gelarkan sebagai Adam kini menjadi hak milik saya. Tiada lagi sebarang perasaan gundah-gulana dalam diri seperti yang menerjah dalam kotak fikiran saya sebelum ini. Adam kini boleh berada dekat dengan saya hingga ke titisan akhir hayat saya sebagai insan ordinari. Nekad saya, Adam akan dijaga, dibelai dan dibesarkan hingga menjadi anak yang berguna."

Seterusnya, bulan Mei jgk menyaksikan kejayaan Misha di dalam AIM 16..Kejayaan yang diidamnya setelah sekian lme bergelar anak seni..Walaupun dikritik pelbagai pihak, namun beliau tidak mudah melatah malah menganggapnya sebagai satu cabaran..

" genangan air mata yang pada awalnya dapat ditahan, lekas saja turun bagaikan memahami situasi yang berlaku.. ya, saya mula akui "ini adalah air mata kegembiraan!" lantas saya tidak kisah dengan mata-mata yang memandang di sekeliling pada waktu itu.. Lelah sudah bertarung secara mental dan fizikal, syukur sangat apabila album saya kini diakui punya piawaian yang sepatutnya. yeay!"

Seterusnya Misha bercerita tentang buah hatinya yang turut mendapat kejayaan pada bulan Mei..

"Sebelum si dia yang amat saya sayangi dalam hidup ini memperolehi sayapnya itu, dia terpaksa menempuh pelbagai dugaaan.Alhamdulillah, dia kini sudah mampu tersenyum menjalani kehidupan sebagai seorang yang berkarier..memenuhi rutin yang adakalanya menuntut dia berjauhan daripada saya.ada lagi yang ingin dicapainya selepas ini. saya harap dia akan berjaya."

Terakhir sekali Misha menulis tentang kes yang dibawanya ke mahkamah.. Misha ingin menuntut haknya setelah keringatnya digunakan.. Setelah 3tahun menunggu akhirnya Misha mengambil tindakan..

" ini cerita yang sebenar. hari ini saya baru saja mendapatkan hak ke atas hasil penat lelah saya bekerja. pada mulanya ia menjadi satu kes saman sebaliknya ia dapat disudahkan dengan baik tanpa ada sengketa dengan pihak yang berkenaan. pembetulan; bukan saya yang disaman. saya sebenarnya menyaman sebuah syarikat yang tidak membayar sejumlah wang kepada saya setelah hampir tiga tahun lalu. saya sepatutnya mendapat wang seperti yang dijanjikan dalam kontrak tetapi hingga ke sudah tiada sebarang usaha yang dilakukan oleh pihak berkenaan. saya sekadar menuntut hak, bukannya ingin bermegah diri mahu saman orang itu dan ini.. tidak pernah terfikir untuk sampai ke tahap sejauh ini sampai masuk ke mahkamah,menjengah kandang saksi.. tetapi nak buat macam mana, ini juga bukan kemahuan diri.."

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin