Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Sabtu, 6 Jun 2009

Misha Alih Ke Bidang 'Talk Show'


Rabu lalu telah menyaksikan penampilan pertama Misha Omar sebagai hos rancangan ‘Sehati Sejiwa’ untuk musim kedua, mengambil alih tempat Scha. Episod pertama menampilkan pasangan Sharifah Shahirah dan suaminya Ijoy Azahari.

Berpeluang menembualnya selepas siaran, Misha berkongsi pengalaman pertamanya sebagai seorang pengacara ‘talk show’.

Boleh ceritakan perasaan Misha?
Mendebarkan. Saya tidak tidur lena malam sebelum siaran. Untuk menyediakan diri, saya banyak bertanya kepada orang-orang lama dan media. Bagi saya, talk show sebegini perlu ‘spontaneous’ dan bersahaja. Saya juga membuat research tentang pasangan yang hendak ditemubual. Untuk episod pertama, saya beruntung sebab saya kenal Sharifah Shahira secara peribadi.

Bagaimana pula dengan bidang nyanyian?
Tugas saya sebagai seorang pengacara tidak menghadkan penglibatan saya dalam bidang nyanyian. Tujuan saya untuk mengembangkan bakat dan potensi ke bidang penyiaran sebagai satu cabang lain dalam bidang seni. Ia menambahkan lagi pengalaman dan membolehkan saya mengambil iktibar daripada isu-isu semasa. Tugas saya untuk membuat kupasan yang menarik dan ini merupakan cabaran yang berlainan bagi saya.


Bagaimana Misha mendapat tugas hos ‘Sehati Sejiwa?
Scha tak dapat terus menjadi hos kerana penggambaran ‘Awan Dania II’. Saya bersama empat orang lain disenarai pendek. Saya datang ke sesi ujibakat dan diberitahu keputusannya beberapa hari kemudian. Selama mana nak jadi hos ‘Sehati Sejiwa’ tak tentu lagi. Tapi harapan saya agar dapat menerajui rancangan ini selama ia bersiaran. Ini kerana saya tak nak fokus pada bidang nyanyian sahaja. Saya cuba beralih kepada bidang ‘talk show’ pula.

Apa cabaran yang dihadapi Misha?
Banyak. Antaranya, saya kena kawal keadaan di set dan kosongkan minda untuk fokus.


Tapi tadi Misha nampak rileks sahaja.
Dalam tu berdebar sebenarnya tapi cover line lah. Risau juga jika saya buat kesilapan dan satu Malaysia tengok.

Apa perkembangan terbaru Misha?
Terus menyanyi seperti biasa. Pada 31 Julai ini ada tayangan telemovie di RTM ‘Lela Latah’, dimana saya memegang watak utama, menjadi wanita yang melatah. Ia satu pengalaman yang sukar buat saya kerana tidak mudah membawa watak melatah. Saya perlu membuat kajian di YouTube. Saya turut merancang untuk kembali menyanyi, dalam masa sama mencari material baru. Kita perlu mula dari awal untuk mencari material bagi album. Saya teringin nak berkolaborasi dengan Noh Hujan. Saya minat sangat dengan lagu Hujan.

Perkembangan dari segi percintaan? Misha sudah ada teman?
Dah ada tapi tak nampak hala tuju lagi. Dia perlu menerima saya dengan seadanya dan yang paling penting, anak saya, Adam. Saya kagum dengan sifat keprihatinannya dan dia mampu menjadi ‘father figure’ yang baik untuk Adam.

Bagaimana pula dengan kes saman Misha?
Saya tidak disaman tapi saya menyaman Bumi Intan Maju yang mempromosikan jenama Rorine. Saya bersetuju menjadi duta mereka. Semuanya masih dalam perbicaraan. Bukan niat saya nak menunjuk kuasa tapi setelah jalankan amanah dengan baik, tak sangka pula begini jadinya. Saya mengambil ikhtibar dari peristiwa ini supaya ia tidak lagi berulang dimana saya dianiaya pihak yang tidak bertanggungjawab.

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin