Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Isnin, 24 Ogos 2009

Pengacara mana fitnah Misha & Mimie?

PETIKAN DARIPADA MINGGUAN (23/08/09)

PETANG Rabu lepas kebetulan Niezam terbuka laman sembang Facebook dan terbaca keluhan Mimie, kakak kepada penyanyi Misha Omar. Dalam ruangan komen status itu Mime menegur seorang artis supaya jangan membuat fitnah terhadap dia dan juga adiknya itu.

Pagi Khamis lalu ada orang sampaikan cerita sebenar kepada Niezam.

Kata sumber itu, memang elok pun kalau Mimie nak naik angin terhadap pengacara tersebut kerana tergamak melemparkan fitnah dan memburuk-burukkan mereka dua beradik. Masa dia orang ada tak berani nak buka mulut bila dia orang dah “blah”, terus dia mengomel macam-macam.

Kisahnya macam ni! Dalam satu rakaman sebuah rancangan televisyen, Misha diundang sebagai tetamu bagi menjayakan rancangan itu.

Artis wanita yang dimaksudkan adalah pengacara rancangan berkenaan.

Misha dan Mimie sampai ke studio pada waktu yang ditetapkan tetapi mereka tidak boleh nak tunggu lama. Selepas rakaman selesai mereka mendapatkan izin daripada penerbit untuk beredar kerana ada urusan lain yang perlu dihabiskan. Penerbit pula tak ada masalah dan bagi kebenaran.

Sedihnya selepas dia orang angkat beg, pengacara ni macam tak puas hati. Dia membebel dalam studio sambil perli dan buat cerita yang bukan-bukan.

“Misha tu okey tapi kakaknya pula yang lebih-lebih. Belum apa-apa dah nak balik. Susah la kalau ada artis macam ni.

“Lain kali kita kena tengok dulu latar belakang artis sebelum panggil ke studio. Dah banyak kali dah aku dengar dia orang suka buat perangai. Dahlah tu tak ada disiplin,” lebih kurang macam tu bunyinya si pengacara mengomel di depan orang ramai.

Menurut sumber itu lagi perbuatan pengacara tu pun tidak disenangi oleh beberapa tetamu lain yang datang menyaksikan rakaman tersebut.

Bukan apa dia orang tak tahan dengar suara bingit si pengacara yang dah macam makcik-makcik.

Khabarnya perbuatan pengacara itu disampaikan pula seseorang kepada Misha dan Mimie.

Masa Niezam berborak dengan Mimie, dia tak mahu komen panjang. Alasannya tak nak gaduh-gaduh. Apatah lagi sekarang ni bulan puasa.

Cuma dia terkejut dengan perbuatan pengacara tersebut sedangkan mereka dua beradik tidak pernah buat salah terhadapnya. Mimie sedih dituduh tidak berdisiplin sedangkan mereka datang mengikut segala jadual yang diberi dengan baik.

Mungkin dia cemburu kut sebab sekarang ni Misha dapat banyak projek sebagai pengacara dengan RTM. Apa yang Niezam harapkan si pengacara tu dapatlah jaga sikit mulut dia. Bukan apa, dunia hiburan ni kecil, balik-balik benda yang tak baik tu akan sampai juga kat telinga orang lain.

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin