Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Rabu, 6 Oktober 2010

Dengarnya: Lisa ketepikan Misha sebagai Dara?

CIK NORMAH tengok murah sungguh rezeki pelakon cantik Lisa Surihani sejak akhir-akhir ini. Baru-baru ini wajahnya yang jelita dipilih sebagai duta untuk sebuah produk penjagaan diri dan yang terbaru dia kini bergelar hos pula untuk program Mari Menari bersama-sama Awal Ashaari.

Bagaimanapun, beberapa hari lalu Cik Normah dapat satu lagi maklumat yang panas dan hangat, ibarat baru keluar dari ketuhar gelombang mikro. Lisa khabarnya akan dilamar untuk memegang watak Dara dalam muzikal Uda dan Dara bagi musim akan datang.

Jika benar berita yang sampai ke telinga Cik Normah ini, maknanya pelakon yang makin popular itu mengetepikan pelakon asalnya, Misha Omar.
Cik Normah tak berpeluang menonton Uda dan Dara tempoh hari, tetapi ada pelbagai maklum balas yang Cik Normah dengar. Ada yang suka dengan lakonan Misha, tapi tak kurang yang mengatakan Misha kelihatan kaku membawakan lakonan Dara. Kata sebahagiannya, watak Dara yang umpama wanita Melayu terakhir tidak berapa kena dengan karakter Misha yang agak ‘kasar’. Begitupun, semuanya terserah pada telahan masing-masing.

Cik Normah dapat tahu ciri-ciri wanita Melayu terakhir yang ada dalam diri Lisa menyebabkan pihak produksi tertarik untuk melamar wanita cantik itu. Cik Normah tak kisah siapa pun yang bakal membawakan watak itu. Bagi Cik Normah, dua-dua pelakon berkenaan punya kesesuaiannya. Misha punya tarikannya tersendiri. Bukan saja cantik, malah wanita berbakat dari Kelantan ini punya suara yang boleh membuatkan bulu roma kita berdiri.

Cuma Cik Normah tengok Lisa sekarang ini memang mempunyai banyak peningkatan dari sudut lakonan. Jika tidak takkanlah lakonannya dalam Lagenda Budak Setan mendapat pujian ramai.

Pada masa yang sama kita tak boleh nak menyalahkan Misha, sebab dia pun masih baru dalam dunia lakonan teater. Maklum sajalah, karier utamanya tetap dalam dunia nyanyian. Lakonan pula hanyalah kerjaya sampingan. Bagaimanapun Cik Normah tetap memuji kesungguhan Misha sewaktu menjayakan teater terbabit. Kalau tak silap, si Misha tak tidur malam kerana nak menghayati watak Dara.

Kepada Lisa pula, andai betullah berita ini, Cik Normah nak mengucapkan tahniah. Bertuahnya bergelar orang cantik macam Lisa, sana sini orang nak sambar. Tengoklah betapa murah rezeki Lisa sekarang ini.

*BERITA HARIAN

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin