Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Sabtu, 25 Disember 2010

Elly Mazlein, Ezany, Misha dan Sarimah Serikan Muzikal Tun Mahathir 2



Nampaknya segala persoalan tentang siapa yang bakal menggantikan tempat pelakon asal Erra Fazira dan Zizan Nin dalam Teater Muzikal Tun Mahathir musim kedua (TMTM2) di IB sudah pun terungkai.

Warga baru produksi TMTM2 tersebut adalah pelakon teater Sri Mersing, Elly Mazlein dan aktor Ezany Nazarif. Di mana Elly Mazlein akan memegang watak Tun Dr Siti Hasmah ketika usia muda manakala watak Tun Dr Mahathir ketika usia remaja yang disandang oleh Zizan Nin pada musim lalu pula akan digantikan dengan Ezany Nizariff.



Watak Misha Omar juga ditukarkan dan diberi watak lebih besar sebagai isteri mantan perdana menteri pada zaman beliau remaja yang mana watak zaman remaja dan dewasa itu sebelum ini pernah dipegang oleh Erra Fazira.

Pengarahnya, Rosminah Tahir, berkata hasil perbincangan dengan rakan-rakan dan team produksi, dia merasakan sedikit perubahan dan penambahan cerita diperlukan bagi membaiki kelemahan TMTM yang pertama.

"Sedikit kelainan kami tampilkan kali ini apabila menambah dua lagi watak baru iaitu Sarimah Ibrahim sebagai susur atau pencerita sementara Datuk AC Mizal sebagai Aziz iaitu rakan Mahathir. Mengenai pemilihan pelakon seperti Elly Mazlein dan Ezany, semuanya diserahkan kepada penerbit, Siti Rohayah Atan.

"Bagaimanapun, kami melihat kualiti lakonan mereka. Mungkin orang tak nampak bakat bintang ini dalam teater tetapi hanya gah di layar. Jadi, apa salahnya kita mengambil mereka terlibat dalam TMTM2," katanya ketika sidang media petang di Istana Budaya, petang semalam.

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin