Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Rabu, 7 Julai 2010

Zally cinta Dara

NAMA Razali Hussein (Zally) belum sebesar mana walaupun sering tampil dengan watak yang hidup, baik untuk drama televisyen mahupun layar perak.

Malah karier nyanyiannya pun belum boleh diangkat gagah untuk diletakkan sebaris mereka yang popular atau punya tumpuan publisiti. Sebaliknya lelaki ini mencatur perjalanan kerjayanya dengan cara tersendiri.


Pun begitu, serpihan kontroversi pernah dilaluinya tetapi Zally tahu menanganinya supaya tidak berpanjangan.


Enggan mengulas lanjut perihal kontroversi, Zally lebih selesa bercerita mengenai peranannya sebagai Uda dalam teater pertama yang menampilkan dirinya sebagai watak utama.


Malah penampilannya di pentas Istana Budaya bukan kali pertama berikutan pernah beraksi dalam teater muzikal Puteri Gunung Ledang edisi pertama sebelum ini dengan membawa watak utusan Majapahit.


Lebih menarik, Zally bukan saja bercinta dengan ‘Dara’ di dalam pementasan itu, malah ada desas-desus mengatakan cinta ‘Uda’ juga berputik hingga keintimannya dengan Misha Omar sebagai pelaku Dara juga dilihat hingga ke luar lokasi.


“Sebagai Uda, saya perlu bercinta dengan Dara, itu saja. Bertanya khabar selepas latihan dan lepak minum bersama adalah perkara biasa kerana masing-masing perlu mengenali hati budi pasangan mereka,” katanya sambil ketawa.


Zally mengakui sifatnya yang suka mengambil berat dan rasa tanggungjawab terhadap rakan pelakon mungkin disalah anggap seolah-olah mereka dilihat benar-benar bercinta.


Katanya, jika latihan teater habis lewat, dia memastikan ‘Dara’ selamat tiba di rumah dengan menghubungi Misha melalui pesanan SMS atau telefon.


Dengan tarikh pementasan yang semakin hampir, Zally dan Misha kini semakin sibuk ‘bersama’ untuk memastikan hubungan antara Uda dan Dara terjalin lebih selesa.


Teruja dengan peluang diberi, juara program realiti Audition musim kedua ini berjanji akan memberi persembahan terbaik dengan sokongan rakan produksi lain walaupun sedar dengan masalah penerbit untuk mendapatkan tajaan membiayai pementasan bernilai RM1.5 juta itu.

Pementasan teater yang diarahkan pengarah prolifik yang juga mantan pelakon asal Teater Uda dan Dara, Datuk Rahim Razali ini akan menemui peminat teater tempatan bermula 10 hingga 20 Julai depan.


Selepas kali pertama dipentaskan pada 1972, Zally akui ia tanggungjawab berat yang perlu dipikul demi memastikan teater ini mampu melakar sejarah baru dalam mementaskan naskhah ulung Sasterawan Negara itu.


Selain Zally dan Misha, teater ini menampilkan Radhi Khalid, Betty Benafe, Umi Kalsom, Mazlan Tahir dan Aris Kadir.


Tiket RM35 hingga RM190 kini boleh didapati di kaunter jualan tiket2u atau layari laman web www.ticket2u.biz atau hubungi terus talian hotline 03-4149 8600.


*Harian Metro

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin