Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Selasa, 5 Mei 2009

Misha: Gabung Indie band??



SELEPAS meraih kemenangan dalam empat kategori di Anugerah Industri Muzik (AIM) ke-16, penyanyi Misha Omar menyatakan hasrat untuk bekerjasama dengan band indie seperti Meet Uncle Hussain dan Hujan."Saya nak bekerjasama dengan band indie seperti Meet Uncle Hussain atau Hujan kerana mereka banyak menghasilkan lagu yang baik," kata Misha sejurus majlis AIM 16 selesai.



Misha meraih anugerah Lagu Pop Etnik Terbaik (Nafas Cahaya), Lagu Pop Terbaik (Cinta Adam & Hawa), Album Pop Terbaik (Misha Omar) dan Lagu Terbaik (Nafas Cahaya).
"Saya rasa gembira tak terhingga kerana sebelum ini saya menjadi penonton dan berada di bawah tapi tahun ini saya cuba sekali lagi dan dapat berada di atas pentas itu (menerima anugerah).

"Selepas tujuh tahun, inilah trofi yang ditunggu-tunggu."Dengan kemenangan ini, saya akan cuba tingkatkan prestasi. Ini merupakan kejutan paling manis seolah-olah merasakan penat lelah dan kesabaran kami terubat selepas empat tahun saya tidak keluarkan album."Kira-kira empat tahun saya ambil masa untuk siapkan album ini kerana lagu tidak mencukupi. Ia juga berkat kesabaran semua. Saya rasa sangat bersyukur," luah Misha
Ditanya tentang kelebihan album dan lagunya sehingga mampu menewaskan yang lain, Misha berkata lagu dalam albumnya lebih banyak bereksperimentasikan vokal lagu etnik.

"Ada banyak rasa dalam album saya. Misalnya lagu Cinta Adam Dan Hawa berbeza dari sentuhan lagu sebelum ini."Selain itu, keseluruhan lagu dalam album saya hanya didengar tanpa perlu 'skip', " ulas Misha dalam nada ceria.Lagu Nafas Cahaya pernah tercalon dalam Anugerah Juara Lagu ke-22 tetapi tidak berjaya memenangi apa-apa anugerah.Jelas Misha mungkin kemenangan lagu Nafas Cahaya tidak berpihak di AJL tetapi diterima di AIM."Sudah rezeki saya di sini dan tidak menang di situ," tutur Misha

Bagaimanapun, Misha nekad untuk terus bekerja dan tidak berputus asa."Saya akan terus usaha mencari material untuk album akan datang dan belajar membuat pelbagai perkara lagi," akhiri Misha sebelum sempat berseloroh.Katanya, 'Mana tahu dah menang ni lagi ramai produser yang nak bekerja dengan saya..'.

Tiada ulasan:

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin