Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Jumaat, 8 Mei 2009

Tak Layak or Tak Suka??

Selepas kemenangan Misha di AIM 16, banyak respon yang saya lihat di akhbar, majalah, blog dan laman web..Ada yang berpuas hati dengan kesemua keputusan yang diumumkan dan tidak kurang juga yang membantah..

Nafas Cahaya lagu lama, tak patut menang..Ini adalah salah satu komen yang saya baca dalam salah satu blog yang agak popular..Kebanyakkan mereka tidak berpuas hati dengan keputusan yang dibuat oleh juri..Kata mereka juri tak layak la,juri tangkap muat la dan macam-macam lagi..

Pada pandangan saya yang saya nilai dari komen-komen mereka, mereka nak artis pujaan mereka menang dan tak kurang juga yang tak suka Misha Omar..Macam-macam kata kesat yang mereka hemburkan dan sebagai peminat setia Misha Omar sudah semestinya saya marah dan kecewa apabila membaca komen-komen sebegitu..Tapi secara rasionalnya kita tak dapat memuaskan hati setiap orang..

Pada pendapat saya sebagai peminat, kita kena terima kekalahan ataupun kemenangan artis pujaan kita..Adakalanya memang akan ada rasa tidak puas hati dalam diri setiap individu cuma tidak perlulah kita nak hemburkan kata-kata kesat yang langsung tidak mencerminkan peribadi kita sebagai rakyat Malaysia yang kaya dengan adab sopan..Luahkan rasa tidak puas hati itu dengan cara yang betul..

Satu perkara lagi, hendaklah diingatkan bahawa AIM mengiktiraf komposer dan penulis lirik juga..Jangan kerana kita tak minat seseorang artis itu, lagu yang disampaikan pun kita kata tak sedap dan tak layak untuk menang sedangkan semua itu hasil usaha penulis lirik, komposer dan artis itu..Senang untuk mengkritik tapi bukan senang untuk untuk menghasilkan sesuatu yang berkualiti..Renungkanlah kalau kita di tempat mereka, berusaha untuk memberikan yang terbaik dan setelah mendapat pengiktirafan, kita dimaki dan sebagainya semata-mata kita tidak disukai..Apa perasaan anda??

FAKTA

Tahun ini AIM mempertandingkan 24 kategori yang membabitkan album-album yang diterbitkan dari 1 Januari hingga 31 Disember tahun lalu oleh syarikat-syarikat rakaman yang bernaung di bawah Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM).

Ketua Juri, Ramli M.S bersama 143 lagi juri antaranya penerbit, komposer, penulis lirik, pemuzik, penyampai radio, jurutera studio dan wartawan hiburan telah mengadili kesemua kategori yang dipertandingkan itu.

* 144 JURI YANG ADE BAKAT DALAM INDUSTRI DORG YG BT KPTSN PEMENANG BG SEMUA KATEGORI..ANDA N MEREKA,,, MANA LEBIH LAYAK TENTUKAN PEMENANG???LUU PK LAA SENDIRI..Jangan lupa tinggalkan komen anda..(^_^)

2 ulasan:

IZZY berkata...

hmm...btol2... ade gak bce mende2 tuh.... lao xsuke 2 dala,xpyh nk kutok2.. layak ker mereke yg mngutuk tuh nk kritik???

darkbleeding berkata...

btl 2 izzy..
klu xske xpyah laa kutuk2..
ckp xsuke sdh..
mcm dorg bgus je cra dorg kutuk..
dorg xtau penat lelah org yg nak wat lgu, album n nyanyi..
ingat pakai air liur je ke..

Bunga-bunga Cinta versi Juara Lagu

Pulangkan versi Juara Lagu

Ku Seru versi Juara Lagu

Semoga Abadi

Halaman Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Dedebu Cinta versi Separuh Akhir Muzik-muzik

Sembunyi versi Pencalonan Muzik-muzik

Jawapanmu versi Pencalonan Muzik-muzik

Cinta Adam dan Hawa versi Anugerah Skrin